Reklamáció és visszaküldése
A megrendelt áru nem megfelelő, vagy nem az elvárásoknak megfelelő? Tanácsot adunk Önnek, hogyan reklamálhat az áruval kapcsolatban, vagy segítünk a termékek visszaküldésében.
Panaszkodni szeretnék egy termék vagy szállítmány miattHa a megvásárolt termék nem működik megfelelően, a beállításban, javításban vagy cserében segítséget nyújtunk. Ki kell töltenie a reklamációs űrlapot, és a termékekkel együtt el kell küldenie címünkre. |
Szeretnék elállni a szerződéstől és visszaküldeni a terméketA kiszállítástól számított 14 napon belül elállhat az adásvételi szerződéstől, azaz indoklás nélkül visszaküldheti az e-shopunkban vásárolt árut. Ki kell töltenie az elállási nyilatkozatot, és az áruval együtt el kell küldenie címünkre. |
GYIK – Válaszok a leggyakrabban feltett kérdésekre
1. Hogyan léphetek kapcsolatba a panaszügyi osztályral?
Panaszosztályunkkal az [email protected] e-mail címen fordulhat.
2. Mennyi ideig tart a követelés feldolgozása?
A panaszokat haladéktalanul, de legkésőbb a beérkezéstől számított 30 napon belül feldolgozzuk.
3. Hogyan kell eljárni az áru visszaküldésekor?
Ön indoklás nélkül elállhat a szerződéstől és az árut visszaküldheti az áru átvételétől számított 14 napon belül. Az áru visszaküldését követően a kifizetett vásárlási összeget visszautaljuk a számlájára történő utalás formájában.
4. Elállhatok a szerződéstől, ha cégként vásárolok?
Nem, sajnos a cég nem magánszemély, így nem tudja visszaküldeni az árut a törvényes 14 napos határidőn belül, mint a magánszemélyeknél. Lehetőség van az áru cseréjére más termékre is megállapodni.
5. Ki viseli a visszaküldött áruk szállításának költségeit?
Az áru raktárunkba történő visszaküldése teljes mértékben az Ön hatáskörébe tartozik. Ez vonatkozik az ezzel kapcsolatos költségekre is.
6. Hova küldjem a visszaküldeni kívánt árut?
Mielőtt visszaküldi az árut, csomagolja be megfelelően, és ragasszon címkét a címünkkel a csomag külső oldalára. A visszaküldött áruval együtt a csomag feladásának címe:
Media Leaders s.r.o. (RETURN)
Dlha 4
974 05 Banska Bystrica
Slovakia
De légy óvatos! Nem vállalunk felelősséget azért, hogy milyen állapotban kapjuk meg csomagját a szállítótól. Ezért az áru elküldése előtt helyezze az eredeti állapotba, amelyben tőlünk érkezett, és töltse fel a dobozt olyan anyaggal, amely megvédi az árut a szállítás során bekövetkező sérülésektől. Ha ennek ellenére a hozzánk vezető küldeményével történik valami, haladéktalanul vegye fel a kapcsolatot a fuvarozóval, aki átvette a csomagot Öntől, és követelje a kár megtérítését.
7. Cserélni szeretném az árut (pl. rossz méret miatt). Hogyan tovább?
Ha a terméket egyáltalán nem használták (vagyis nincs rajta szennyeződés - szőr, szennyeződés stb.), akkor csak felpróbálva van, lehetőség van a termék cseréjére más méretre. Szükséges azonban a reklamációs űrlap kitöltése és a megjegyzésben jelezni a csereigényt más termékre/másik méretre.
8. Bármilyen típusú terméket visszaküldhetek?
Határozottan nem. A törvény pontosan meghatározza, hogy mely árukategóriákat nem lehet visszaküldeni. Például a fülbe helyezhető fejhallgatók (kémfejhallgatók) és hasonlók.
A vevő nem állhat el a tárgyát képező szerződéstől
- a vevő speciális igényei szerint készült áruk, egyedi gyártású áruk vagy kifejezetten egy vásárlónak szánt áruk értékesítése (pl. neonlogó vagy gobo projektor gyártása, egyedi gyártású névtáblák a vevő kérésére),
- gyors minőségromlásnak vagy minőségromlásnak kitett áruk értékesítése,
- olyan védőcsomagolásba zárt áru értékesítése, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból nem alkalmas visszaküldésre, és amelynek védőcsomagolása a termékek kiszállítását követően feltört (pl. fülbe helyezhető fejhallgató - kém fülhallgató, nitrites tisztító stb. ),
- elektronikus tartalom nem fizikai adathordozón történő szolgáltatása, ha annak biztosítása a fogyasztó kifejezett hozzájárulásával kezdődött, és a fogyasztó kijelentette, hogy megfelelően tájékoztatták arról, hogy e hozzájárulásának kifejezésével elveszíti a szerződéstől való elállás jogát (pl. digitális/elektronikus szoftverlicenc).
9. Mikor kapom meg a visszaküldött áruért fizetett összeget?
A visszaküldött áruért a csomag átvétele és a visszaküldött áru ellenőrzése után legkésőbb 14 napon belül pénzt küldünk. A törvény értelmében a raktárba való beérkezéstől számítva 14 napunk van a szerződésben szereplő áruk feldolgozására. A pénzét ugyanazzal a móddal kapja vissza, ahogyan a fizetés érkezett hozzánk. Expressz fizetéssel (hitelkártya, Google Pay, Apple Pay stb.) a pénz 3 munkanapon belül megérkezik a számlájára. A banki átutalás általában 1-3 munkanapot vesz igénybe. Ha a fizetés utánvéttel történt, akkor a visszatérítéshez ki kell töltenie az űrlapon a számlaszámot IBAN formátumban (Adja meg a Címzett nevét is), és a fizetést banki átutalással térítjük vissza.